Thursday, April 7, 2011

Kejadah yang tak patut berlaku....

Benda2 yang tak patut berlaku dalam hidup  gua hari ni...
benda2 yang sebenarnya gua boleh elak....
benda2 yang sepatutnya gua jaga elok2 macam selalu...
Tetiba berlaku dan gua biar je...biar macam kasi telur dadar hangus dekat atas kuali....

Kejadah apa merasuk anak2 murid 1 Intan kelas matematik gua tadi gua pun tak tau....
Gua sedap2 bagi nombor latihan yang diorang kena buat....tetiba Kah Yong protes kata tak nak buat kerja....dia tibai padam apa yang gua tulis kat papan hitam....

Dan tetiba kejadahnya.....
Gua hangin 1 badan....gua marah satu kelas....gua tibai bagi Exercise 13 tajuk Fraction tu....gua suruh diorang jawab semua.....gua kira soalan tu susah lah jugak....dah lah banyak dalam 25 soalan....nombor pun pelik2....biar diorang rasa.....dan sampai waktu rehat pun diorang terhangguk2 menyiapkan latihan tu....dekat 40 minit gua just duduk lepak dalam kelas tu....

Dan kejadahnya apa nak hilang boring dan hilangkan rasa panas hati gua ni...gua buat lesson plan dalam kelas tu...

Masa kelas Sains 1 Delima....gua suruh buat group discussion...lepas tu budak bentang apa yang diorang buat tu....tetengah syok gua dengar jawapan dari presenter...tetiba Kavindran buat bising...semak je mata gua pandang...gua jerit dekat dia...gua suruh dia pergi depan....ganti tempat Yuvaraja baca discussion yang kumpulan diorang buat....

Kalau dari pagi gua hangin...sampai habis kelas pun gua rasa badan gua penuh hangin...
peng-hangin-an ni berlanjutan bila gua rasa nak menyihir je pembantu makmal yang menghilang waktu2 kerja ni.....tapi nasib baik gua ni penyabar dan beriman...gua kontrol tak  pergi jumpa bomoh....gua sabar dan terus pasang laptop je....

tulah kejadah2 yang tak patut berlaku....dan...sekarang ni...
Yang tak patut gua buat lagi adalah menggodek menukar template design blog ni.....

~batubersurat: LY dah hafal 90 % nama budak2 Cina India ni~

No comments: