Monday, February 27, 2012

Update sambil buat slide presentation

|
|
|
|
|
|
|
Tak ada yang sempurna, berhentilah mencarinya. 

Jika seseorang mengerti dan mencintai kamu apa adanya, kamu dan dia pantas bersama.

Saat seorang wanita bersikap seakan ia tidak peduli lagi padamu, saat itulah ia paling membutuhkan dirimu.

Cinta yang kamu terima, sebanding dengan cinta yang kamu berikan. Cintai lebih jika ingin dicintai lebih.



~barubersurat: Bahasa melayu Indonesia memang puitis....~

Friday, February 24, 2012

Lagu yang baru di muat turun!!!

|
|
|
|
|
|
|


Ku coba ungkap tabir ini
Kisah antara kau dan aku
Terpisahkan oleh ruang dan waktu
Menyudutkanmu meninggalkanku

Ku merasa tlah kehilangan
Cintamu yang tlah lama hilang
Kau pergi jauh karena salahku
Yang tak pernah menganggap kamu ada

Asmara memisahkan kita
Mengingatkanku pada dirimu
Gelora mengingatkanku
Bahwa cintamu tlah merasuk jantungku

Sejujurnya (sejujurnya) ku tak bisa (ku tak bisa)
Hidup tanpa ada kamu aku gila (aku gila)
Seandainya (seandainya) kamu bisa (kamu bisa)
Mengulang kembali lagi cinta kita (cinta kita)
Takkan ku sia-siakan kamu lagi

Asmara memisahkan kita
Mengingatkanku pada dirimu
Gelora mengingatkanku
Bahwa cintamu tlah merasuk jantungku

Sejujurnya (sejujurnya) ku tak bisa (ku tak bisa)
Hidup tanpa ada kamu aku gila (aku gila)
Seandainya (seandainya) kamu bisa (kamu bisa)
Mengulang kembali lagi cinta kita (cinta kita)

Sejujurnya (sejujurnya) ku tak bisa (ku tak bisa)
Hidup tanpa ada kamu aku gila (aku gila)

Takkan ku sia-siakan kamu lagi..
Takkan ku sia-siakan kamu lagi..
 [firman :kehilangan]

Lagu ni jiwang...jiwang....jiwang sesangat....
Dan kejiwangan ni ditujukan khas buat mak, abah, adik-beradik dan anak-anak buah.
Sungguhlah aku rasa sangat2 rindu dengan udara Lui....cuaca sejuk bila waktu malam.
Bantal keras aku...katil yang dah senget benget....tilam yang melengkung sebab tak seimbang berat badan aku dengan adik...hahaha...

Dah sebulan aku bertapa dekat PD...tak menghadap muka mak abah aku....tak cium pipi Ada dan Rissa.....

Tak sanggup nak telefon...mesti nangis2 nanti...Rabu lepas telefon pun, dah merah mata...
Sabar je lah wahai hati....tabah...dan teguh!!!!

~batubersurat: buat2 banyak kerja untuk hilangkan homesick~

Tuesday, February 21, 2012

Kadang-kadang

|
|
|
|
|
 Kadang-kadang bila oksigen tak mencukupi untuk pam darah dalam badan ni...mulalah timbul perasaan yang sayu dan syahdu iaitu MENGANTUK!!!!!


Okay...jom tidur....sambung buat kerja pagi subuh esok!!!

Tuesday, February 14, 2012

Selamat Jubli Perak!!!

|
|
|
|
|

Salam takzim....
HAPPY BIRTDAY TO MYSELF!!!!

Tak minta yang bukan2....cuma yang ni je!!!!

~batubersura: tunggu hadiah besar ~

[post awal 30 minit ....kejap lagi nak tidur]

Sunday, February 12, 2012

Hadiah Pra-Harijadi

|
|
|
|
|
|
Salam takzim.

Ini entri syok sendiri....

Sempena menyambut usia jubli perak beberapa hari lagi ni, LY dah beli hadiah pra-harijadi....nak tahu apa benda????

Meh layan gambar kat bawah....
bukak kotak dan sepah2kan barang....pastu pasang ikut turutan dalam kertas arahan..

pasang kan skru dekat pelapik utama...
skru2 pelik...dan pelapik skru yang LY tak tahu nak guna masa mula2 bukak kotak....


pasang dekat tempat yang susah...sampai melecet jari...sebab skru halus sangat...lepas ni nak minta set hadiah skru driver...senang nak buat kerja2 orang lelaki ni....

dan bila siap.....
tara....
inilah hadiah pra-harijadi....


personal study table DIY....puas hati sangat2 walaupun jari melecet.

Okay...sekian....dah habis masa untuk syok sendiri.

Kepada yang berminat nak bagi hadiah hari jadi, LY tak minta yang pelik2 pun....bagi lah JAM DINDING ke....nak bagi banyak2 pun tak pe...boleh letak dalam bilik tidur...dekat dapur...ruang tamu...hahahhaa...

~batubersurat: tahap dewa rindu dekat family~

Saturday, February 11, 2012

Friday, February 3, 2012

Salam Maulidurasul dan Cuti

|
|
|
|
|

Salam takzim.
Jumaat hampir berlabuh tirai. Esok Sabtu...cuti sampai hari Selasa.
Dapat jugak rest dan settle kan hal2 peribadi....basuh baju...kemas dapur...kemas rumah....lipat baju....gosok tudung....(kira peribadilah tu kan!!!)


Perkara menarik seminggu sekolah ni, adalah tak ada yang menarik melainkan yang mengerikan.
Jadual baru akan bermula minggu depan hari Rabu....pening2....dapat kelas hujung mengajar Sains Tingkatan 1.
Tak adil...tak adil....tak adil....

LY dapat ajar kelas hujung je semua.....ada orang tu, ajar kelas depan je....
Tension....tension...kita ni pun ada perasaan juga...ada juga masa nak tension...ada masalah itu ini.
Kalau mengajar semua kelas hujung, macam mana nak perform dengan kerja2 lain. Dah lah sekarang ni, jadi cikgu bukan setakat mengajar je...tapi kerja2 kerani pun buat jugak....paperwork sana sini...meeting sana sini....program sana sini....habis tu bilanya nak mengajar.....nak buat preparation sebelum kelas tu bilanya kalau orang lain asyik suruh buat kerja itu ini...

Budak2 kalau jenis bertamadun tak apa lah juga...ni jenis tak tahu apa tu nilai2 murni....Kita ni cikgu tak kisahpun kalau budak tak cerdik sebab tu lah gunanya cikgu nak ajar...dah Allah cipta genetik berbagai dalam dunia ni kan...kita redha je lah...Yang tak boleh nak diterima dek akal tu, lagi banyak makhluk  berlagak,makhluk  kurang ajar, makhluk jahat dekat sekolah tu dari makhluk2 yang nak belajar.

Kalau nak mengata sekarang ni budak2 kurang ajar sebab cikgu tak mendidik harap tarik balik dakwaan tu ye...sebabnya sekarang ni kerja kami cuma mengajar...buat kerja2 kerani...lagipun ketua kami Kementerian PELAJARAN Malaysia....Jabatan PELAJARAN Negeri...Pejabat PELAJARAN Daerah....maka tak ada sebab kami nak mendidik sebabnya didikan bermula di rumah...

Ok...kata2 semakin melampau...Astaghfirullahalazim....takut nanti berbalik dekat LY...minta dijauhkan....stop dulu.

Selamat bercuti.

~batubersurat: aku manusia biasa- tak mungkin mangkat dijulang~