Thursday, May 17, 2012

Tak puas hati

Salam takzim.....
Sejak kak Sya cuti bersalin, memang rasa sunyi sikit hidup. Teman borak tak de. Apatah lagi teman untuk bergosip.

Kadang2 tu bukanlah gosip untuk menambah dosa tapi sebenarnya nak luah rasa tak puas hati.

Untuk tahun 2012 ni, memang rasa sedikit penatlah dengan sekolah....tapi dalam kepenatan tu gagahkan juga diri ni nak pergi sekolah. Adalah sekali dua rasa macam sakit gastrik dan badan lemah....tapi gagah juga bangun pagi pergi sekolah. Kadang2 sakit datang masa dah sampai dekat sekolag pun. Tapi gagahkan juga untuk habiskan seharian di sekolah sampai waktu habis.

Bukanlah nak tunjuk kuat....ataupun nak tunjuk baik sangat...atau mungkin rasa bodoh untuk tak ambil cuti atau balik rumah je untuk berehat....tapi yang sebenarnya rasa malas untuk menghadap muka seseorang minta izin balik sebab sakit. Malas untuk buat panggilan atau mesej kata tak dapat datang sekolah sebab sakit sikit.

Malas memakan diri....malas ni juga bermaksud tak nak susahkan orang lain untuk masuk kelas kita. Kelas kita kalau yang baik2 tu tak apalah juga nak ditinggalkan....tapi kelas yang cikgu2 lain tak nak masuk pun.

Dekat sini nak luahkan sikit rasa tak puas hati. Tak puas hati dengan segelintir orang yang kerap sangat ambil cuti sakit ni. Bila kita tanya, tak sakit mana pun....katanya nak berehat2 je.

Yang tu satu hal, lepas tu dengan kerenah pekerja2 awam yang tak berapa faham dengan bidang tugas masing2....LY tak faham betul kenapa memilih kerjaya tu kalau tak mampu buat.....LY selalu tak puas hati dengan pembantu makmal sekolah....kalau nak cerita pasal tak puas hati, boleh berjela2 panjang entri nanti.

Malaslah nak cerita buruk orang...(bukan dah cerita ke dekat atas ni!!!)
Errmmmmmm.....entahlah....semua pun khilaf....kena muhasabah selalu...tapi susahlah tak ada geng nak ber-usrah...nak saling ingat-mengingati...errrrrmmmmmmmmmmmm....

~batubersurat: tak kan nak kena kahwin kot!!!!~

No comments: