Thursday, February 14, 2013

Monolog Hari Lahir

Salam takzim...salam sayang...salam mesra.
Semoga semua baik2 belaka...semoga Rahmat Allah sentiasa bersama kita.

Usia Jubli perak dah berakhir. Dah naik satu angka lagi. Dah tua rupanya diri ni. Dan semakin dekat juga dengan kematian.

Ya Allah...dah cukup ke amalan nak buat bekal dekat sana nanti...takutnya melewati hari2 mendatang.

******************
Ya Allah...hidupkan aku dalam iman...matikan aku dalam iman.

Ya Allah Penguasa Alam....hidupkan aku sebagai seorang yang merdeka...matikan aku sebagai seorang yang merdeka. 

Ya Allah, beri kesempatan waktu kepadaku untuk berbakti kepada orang tua ku, adik beradik ku, dan kaum keluargaku..

Ya Allah Yang Maha Memberi Rezeki....berikan ku rezeki yang mendekatkan aku kepada-Mu...jangan kau lalaikan aku dengan limpahan rezeki Mu.

Ya Allah Yang Maha Mengetahui....limpahkan aku ilmu yang memberi manfaat kepadaku...jangan biarkan aku lalai dengan ilmu yang ada pada diriku...

Ya Allah Yang Maha Pengasih....dekatkan aku dengan orang yang sentiasa mengasihi-Mu dan Rasul-Mu....rahmati ukhuwah kami sehingga ke syurga-Mu....jangan lalaikan kami sehingga membina tembok hasad dengki.

Ya Allah...sematkan jiwa dan peribadi ku dengan sifat2 mahmudah.....jauhkan diriku dari sifat2 mazmumah...

Ya Allah, hadirkan taufik dan inayah-Mu di mana jua aku berada....hadirkan keinsafan dengan setiap kebesaran-Mu...

Ya Allah Pemilik nyawa dan kehidupan ku....permudahkan segala urusanku di dunia dan akhirat. Jauhkan aku dari segala fitnah dan juga segala bala, jauhkan aku dari seksa kubur dan api neraka.


Terima kasih Ya Allah dengan setiap kurniaan-Mu...terlalu hina diri ini di sisi-Mu...mana mungkin diri ini meminta lebih dari -Mu andai apa yang Kau perintahkan sering kali aku aku lalaikan.

******************
Akhir kalam...

Hari lahir kita adalah hari mengenang pengorbanan  ibu bertarung nyawa melahirkan kita.

To Datin A....I Love you so much!!!!
Hanya Allah jua dapat membalas jasamu.


No comments: