Wednesday, August 21, 2013

Kembali ke blog

Salam sayang semua.
Betapa aku rindu dengan blog.
Betapa sedikit merana sejak aku terminate Maxis broadband.
Betapa aku susah nak merapu dekat FB tentang gelagat manusia keliling aku.

Akhirnya aku register P1 Wifi....walaupun aku tahu tahap ketekunan dan kelekaan aku dengan internet susah nak kontrol, aku terpaksa juga register. Sebab aku sangat2 perlu untuk online PBS ke vadah varam tu!!!

Sejak sekian lama, aku sebenarnya mahu update status FB yang sinical tentang kejadian dalam hidup aku. Tapi aku tak boleh. Aku takut nanti ada orang terasa. Dulu2 dah lah hampir bermusuh dengan ramai orang gara2 terlalu lancang berFB.

Hari ni, aku yakin.....ramai antara pembaca blog aku yang dah tak baca blog ni lagi. Tapi aku nak juga menulis. Menulis dekat sini sebab aku malas nak tulis tangan dalam diari atau buku catatan aku. Aku tulis untuk tatapan sendiri untuk masa2 mendatang tentang hidup aku. Apa dikeliling aku.

Sepanjang berbulan aku tak menulis....banyak benda aku nak luahkan dekat sini. Supaya aku tak lupa. Mungkin aku boleh ambil pengajaran dari apa yang pernah terjadi dalam hidup aku.

Buat hari ni...aku cuma nak update yang kurang dari 7 minggu lagi aku akan melangkah ke fasa hidup yang baru iaitu fasa alam rumah tangga. Mungkin dah sampai masa aku menyempurnakan separuh dari iman aku dan membuktikan aku adalah umat Nabi Muhammad s.a.w yang menghalalkan hubungkan lelaki dan perempuan bukan muhrim dalam 1 ikatan yang sah.

Sampai sini dulu. Jumpa lain kali.

Salam sayang.

No comments: