Sunday, November 11, 2012

Diari....[lebih pelik dari selalu]

Segala puji bagi Allah. Salam dan selawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad.

Nak monolog jiwa malam2 minggu ni. Nak semakkan dunia maya ni.

Diari,(diarilah sangat!!!!!!!!!!!!)

Kau tahu tak yang umur aku  lagi 76 hari nak masuk dua puluh enam tahun. Engkau tahu tak dua puluh enam tahun tu macam mana???? 26....26 tau...bukan 6 tahun...

Diari....lately ni aku baru sedar yang aku dah TUA....dah suku abad. Dan kau tahu tak apa yang aku rasa dengan umur aku sekarang ni. Aku rasa....aku rasa...aku rasa......aarrrggggggh.....stress!!!!
Kalau kau boleh kira jalur2 kedur kat dahi aku, mesti kau akan gelakkan aku sebab stress dengan umur aku sekarang ni.

Diari....sebenarnya aku tak adalah stres sangat pun.....aku cuma ngokngek je. Aku cuma rasa macam aaaaaaaarrrrrgggggggghhhhh......susahlah nak explain diari.

Aku rasa ni lah dia dilema yang perempuan bujang suku abad alami. Dahlah bujang....solo...single...alone.....satu pakej!!! Arrrggghhh....

Diari....Kau tahu tak......sangat tak best tau tak bila dapat undangan kawin kawan2...rasa macam nak nangis.....jeles ok....nak je post kat wall majlis diorang tu, "BESTNYE DAH JUMPA JODOH....AKU BELUM LAGI NI.....tapi, dah ditakdir dilahirkan sebagai gadis Melayu yang sangat2 pemalu.....maka postlah kata2 hikmah "BARAKALLAH".....

Diari....geng2 lelaki zaman sekolah pun dah kawen ok!!! lagi satu, bukan takat yang geng2 sebaya perempuan je yang dah kawen....tapi yang HADEK-hadek junior pon dah kawen!!!! aku sangat jeles kau tahu tak???

Hey diari.....besties skolah Lui....besties KOSASS pun dah naik pelamin....tapi aku ni macam tak ada tanda2 pun....kau tau tak diari...jangankan tanda...bayang2 dengan bau pun tak ada lagi....teruk tak kes aku ni diari???

Diari...
Memandangkan Datuk Dr Fadzillah Kamsah selau pesan suruh fikir yang positifkan...maka aku pun, adalah juga muha-labuan dengan kawan2 yang segolongan dengan aku. Kadang2 aku, tunjukkan kata2 positif aku dekat housemate aku....."AIN, orang cantik pun ada yang belum kawen...inikan pulak kita yang biasa2 ni"....
Kadang2 bila tiba time negative....aku siap cakap dengan kawan2..."jangan nak kawen dulu sebelum aku tau....kalau korang dah jumpa jodoh...jangan lupa doakan aku dapat jodoh cepat tau"

Diari....kau jangan rasa jerk sangat dekat aku....kau jelah tempat aku luah perasaan. nak luahkan dekat pokok kelapa depan kuarters ni, nanti jiran kata aku gila pula....so, aku duduk diam2 dalam rumah ni, aku luah perasaan dekat kau je.

Diari...kau nak tahu, lately ni aku dah jarang nak bersosial....malas dah aku nak layan FB ke twitter ke (walaupun tak berapa nak tweet sangat). kau tahu sebab apa??? Sebab nanti aku jeles....aku jeles dengan semua orang yang post pasal life diorang with husband/wife/kids. Tahap jeles ni walaupun biasa2....tapi tetap jeles. Kau tahu tak jeles tu tak baik untuk kesihatan. So, aku tak nak jeleskan hati aku, aku dah kurang fb....cheewahh....positif tak aku diari.???

Diari....
Aku rasa aku dah tak macam aku yang dulu....mesti sebab faktor usia ni....Kalau kawan2 yang rasa aku ni pelik ke apa...aku malas nak layan. Kadang2 hipokrit pun ada juga....aaarrrgghhh...stress aku diari...sebenarnya aku pun tengah cari diri aku sendiri....aku pun tak tahulah nak explain macam mana....Allah je yang tahu apa dalam hati aku ni.

Diari...aku tengah cari siapa aku dalam 25 tahun yang aku dah tempuh. Kalau orang lain kata, laluan hidup aku ni senang je tak ada susah2. Yes...memang aku akui. Disebabkan rasa yang terlau senang, tu, kadang2 aku lupa untuk pandang belakang...lupa nak bantu kawan2...lupa dengan kawan2 yang perlukan aku. Lupa dengan perbuatan IHSAN.

Diari, Allah dah bagi aku macam2....benda2 yang aku tak minta pun Allah bagi. Aku lahir2 je dalam family besar....yang tengah pula tu...memang sah2 tak pernahnya nak rasa sunyi. Mak Abah, Allah bagi tengok free2 je sampai sekarang ni...Otak walaupun tak genius.....tapi adalah juga cerdik sikit. Allah pimpin takdir aku sampai habis degree walaupun rasa macam nak putus nyawa masa gagal paper KIMIA INDUSTRI yang tak best. Siap boleh habis on-time schedule lagi walaupun masa praktikal result hampir kantoi gara2 dapat penyelia perfect. Dah tu Allah bagi pula kerja. ekonomi yang stabil.

Diari, kalau aku catat rezeki yang ALLAH bagi ni, aku kompom kau pun tak tertanggung nak baca....banyak sangat rezeki yang ALLAH bagi kat aku. Aku sebagai hamba DIA yang hina ni, hanya mampu bersyukur...dan bersyukur...dan bersyukur je pada DIA. Dah terlalu banyak aku minta dengan DIA....sampai aku malu pada DIA...ibadah ku sedikit...syukur ku sedikit...tapi permintaan ku banyak....Mana mungkin setimpalkan. Walaupun aku tahu, sesungguhnya kepada DIA-lah hambanya perlu meminta.

Diari, pinta aku sekarang ni kepada DIA, cuma, berkati usia ku....tuntun hati, tingkah dan kata ku untuk sentiasa dekat dengan-Nya. Jangan lalaikan aku. jauhkan aku dari bisikan syaitan yang sentiasa melalaikan....jauhkan aku dari mengkufuri nikmat-Nya. Semaikan hati ku dengan sifat mahmudah. hiasi sifat sabar yang tinggi dalam peribadi ku.diberi kesempatan waktu untuk berbakti kepada orang tua ku.

Diari, sampai sini dulu.....aku rasa lega ni dapat luah perasaan dekat kau. Aku tak stress sangat pun kalau tak dapat jumpa jodoh aku lagi. Cumanya aku takut orang lain yang stress tengok aku. Hahaha...

Diari, kau doakan aku dapat jodoh yang baik ok....yang biasa2 je...gila kentang nak dapat yang extra dari biasa....kerja cikgu zaman sekarang ni dahlah sibuk. Nanti dapat jodoh yang sibuk juga, siapa nak tolong urus rumah tangga. Engkau kompom lah takkan tolong punya kan...ingat tau diari....

Okay....salam.

No comments: