Thursday, July 22, 2010

New born n Dicipline!!

hari ni....22 Julai 2010....
kakak aku, Aishah selamat melahirkan seorang bayi perempuan melalui pembedahan Ceasearean dekat Hospital Ampang.

Bermakna sekarang ni, anak buah aku dah 9 orang....(5 lelaki, 4 perempuan)...

Bermakna hari ni bermula aktiviti mendisiplinkan diri di rumah....
Abah aku, Encik ramli tersayang amat2 menjaga disiplin bila mana ada baby kecik (baby memang la kecik)....ataupun bila ada orang sakit dekat rumah...

Disiplin pertama haruslah masuk rumah ikut pintu belakang(dapur) masa waktu malam atau maghrib....

Yang ke-2: jangan selalu sangat buat bising masa baby tidur...

yang ke-3: tutup tingkap rumah bila jam dah pukul 6....

banyak sebenarnya disiplin yang kena ikut...tapi tak berapa nak ingat sewaktu entry ni di tulis sebabnya aku kat sekolah...hahaha...(menyalahguna kemudahan betul)...

Disiplin ni pun hanya dipraktiskan selama 2 bulan je bila ada baby dekat rumah...manalah nak ingat sangat kan...

Bermakna lain kali aku huraikanlah disiplin yang abah aku dah doktrinkan tu!!!!!!

notakaki:2/8 anak buah yang sedia ada, aku yang bagi nama....yang baby baru ni pun kakak aku dah minta aku jadi konsultan....Aku nak bagi nama Amani Jazilah tapi kena reject!!! dan nama baru baby tu adalah ..................binti Agus Salim.

No comments: