Wednesday, August 4, 2010

dupdapdupdap

4 Ogos 2010....Rabu..SMK Presint 14 Putrajaya....
Hari temuduga yang memenatkan dan mendebarkan...
Nama aku dalam panel 6 nombor ke-21.
Aku masuk ujian insak sesi ke-2...
Masuk ujian jam 10:30...mula ujian jam 10:40..habis ujian 11:10...
Lepas tu urusetia semak dokumen....selesai jam 11:30...(nasiblah kalau duduk tepi sekali...)

Melangkahkan kaki ke bilik panel 6....borak2 dengan GSTS yang lain....(almaklumlah...orang peramah lah katakan..ini kenyatan hakiki..)
Tunggu punya tunggu...jam 12:15 panel lelaki tu keluar dan tanya nama....bla..bla...
"Yang selebihnya lepas jam 1:50)....

Maka aku dengan senang hatinya ke kantin bersama teman2 baru....(tak ingat nama + tak ambil pun nombor untuk dihubungi.....huhu..)
Lepas je makan....Jam 1:50 naik lah balik ke bilik panel dan menunggu dekat luar...dupdapdupdap...
Aku orang pertama lah pulak!!!!!
Jam 2:15 aku masuk bila penemuduga panggil...
Memperkenalkan diri....dengan kondisi suara yang sedikit terganggu akibat selalu sangat menjerit dalam kelas nak suruh budak diam...suara aku tak lah kuat untuk hari in...

Soalan2 pelik penemuduga....
"Apa buku ilmiah yang awak baca pada tahun ini? " (gara2 ada sijil anugerah NILAM dalam fail aku tu!!!)
"16 September 2010 ni hari cuti...Sempena apakah kita cuti"
"Apa yang anda faham mengenai RIMUP"....
Sungguh lah aku menjawabnya dengan apa yang terlintas di kepala sahaja...
Dan bila diselidiki nasib baiklah betul...walaupun soalan RIMUP tu agak tak memberangsangkan...tapi dapat jugalah bagi contah yang SANGAT TEPAT!!!!
Rasa2nya hampir 20 minit juga lah dalam bilik tu...

Dan berangkat pulang ke Lui pada jam 3:00 petang!!!!
Sekarang ni bertawakal pada Allah semoga lulus semuanya dan dapat bertugas dengan kadar yang segera!!!
Dah tak sabar nak pegang duit banyak2.....
~notakaki: ujian INSAK tu sangat2 susah untuk dijawab...semoga saya lulus ujian tu~.

2 comments:

dD said...

yan...dasyat gak soalan ko eh...xpe2..jnji da lepas...insak mmg ssh beb...ak xckop mase...nway congratz sbb da lepas...skunk juz tgu jela bile d posting...:)..doa byk2 jela kan...

Cik Ya-Alif-Nun said...

betul2...