Thursday, April 5, 2012

Merungut 4.0

Salam takzim....

Feeeeeeeennnnnnnnnnaaaaaaaaaattttt!!!

Awal mula pertama mula.
Hari-hari LY azam tak nak merungut. Tapi tanpa sedar sebenarnya dalam sehari berkilo-kilo LY merungut.

Subuh-subuh tu selalu muhasabah diri. Janji dengan diri sendiri tak nak merungut itu ini bila sampai sekolah. Bila dah sampai sekolah, masuk kelas pertama, mulut mulalah nak membebel panjang-panjang. Sampai kadang-kadang air liur habis padahal baru kelas pertama.

Pressure dengan pelajar memang perkara hakiki memandangkan sekolah LY ni bukanlah sekolah terkawal, tapi sekolah 'dalam kawalan'.
Tapi masalahnya sekarang ni, pressure dari pihak atasan.

Tersepit bin terkepit. Orang ni nak macam ni, orang tu nak macam tu.....banyak betul dugaan. Keadaan ni mengundang keadaan tak kondusif korang tahu tak??? Disebabkan tekanan dari atas, tanpa sedar sebenarnya LY lepaskan marah dengan budak.

Kalau pihak atasan tak desak kita, sekurang-kurangnya cikgu bolehlah bertenang dalam mengatasi masalah dalam kelas. Ni tak....tengah kita mengajar ni, dapat call disuruhnya kita masuk ofis untuk perkara-perkara yang boleh dibuat waktu rehat ke....bukannya diorang tak ada jadual kita. Dekat mana kita waktu2 tu. Ni nak main terjah je....lepas tu, bila keputusan budak teruk salah kan kita lagi. Tak faham betul LY....punca akar masalah adalah dari pihak mereka yang berkuasa....terlalu kuasa sehingga terasa seperti berada di bawah pemerintahan Nazi walaupun tak kenal pun siapa Nazi.

Okay...faham....LY merungut!!!
Dah lah nanti Allah tarik pulak rezeki.

Last week dah lah sekolah.....bajet minggu ni nak balik Lui.....
Errrmmmm...hampeh.....nak kena masuk hutan 4 hari pulak ni.
Tinggal sekolah...tinggal kerja....tinggalkan rancangan nak balik kampung.

Sekian.....merungut 4.0.


~batubersurat: perempuan kalau nak jadi cikgu yang senang excuse dari kerja2 luar senang je....beranak banyak2~

No comments: