Saturday, March 31, 2012

Luahan hati dan perasaan.

Salam takzim kepada semua pembaca blog [ya:alif:nun]....semoga semuanya di bawah rahmat dan nikmat Ilahi.

LY Nak taip entri tentang hati...nak taip tentang perasaan....
Tak payah minta permission...ni blog LY sendiri....ape de hal...tulis je lah!!!

Taaappppppiiiiiiiiiii...macam tak ada point lah pulak....

aaaaaaaaaarrrrrrrrrrrggggggggggggghhhhhhhhhh....susah rupanya nak jadi penulis....nasib baik tak pernah ada cita2 nak jadi novelis ke penulis ke. Tapi angan2 sikit tu adalah jugak!!! haha...

LY rasa macam boring dengan hidup LY sekarang ni. LY rasa je lah kan...tapi sebenarnya tak ada lah boring..,..(ayat sasau + jiwa kacau...kejap boring lepas tu tak boring plak....ngokngek!!!)

Nak merungut boring tu pun tak tahu macam mana....dekat PD ni...pergi sekolah jam 7....lepas tu balik dah jam 3...Selasa Rabu sampai rumah jam 5....rilek2 jap...mandi solat...eh...dah malam!!! lepas tu pergi rumah kak Sya...tidur sana.....bangun pagi2....balik rumah...bersiap pergi sekolah.....

Okay, LY tak boring.....jaga dan kawan dengan ibu mengandung best wooo....best dari kawan rumah sendiri.....Haaa.....LY dah tahu kenapa LY boring.....kawan rumah LY puncanya!!!!

LY ada 2 orang housemate....seorang Cina....seorang Melayu. Yang Cina tu memang dah sama2 masuk sejak dari mula LY stay dekat sini. Yang Melayu ni baru je masuk hujung tahun lepas. Housemates LY ni, kerja diorang dekat rumah ni memerap dalam bilik je.....sungguh lah LY tak paham dengan diorang....boleh dan sanggup duduk dalam bilik sempit berkurung 24/7....rimas2....takpaham2....pelik2....cuba korang bayangkan tahap keboringan LY terhadap housemate cenggitu...tak ke parah!! Nama je duduk serumah,.....tapi bercakap + berborak + bergosip + bersembang nan-hado!!! Dah macam duduk hotel je rumah LY ni....tempat persinggahan!!!

Diorang tak tahu ke yang berborak dan bersembang tu adalah salah satu terapi melepaskan tension dekat sekolah!!!! Pelik bin ajaib sungguhlah diorang tak tahu fakta tu!!! Kesian2..

Sabar2....LY tak boleh nak merungut itu ini.....LY dan housemate dari dunia berbeza. Dia dah biasa dengan dunia dia....kita dah biasa dengan dunia kita......yang penting kita kena bersyukur sebenarnya....sekurang2 nya ada jugak kawan duduk dalam rumah ni. Nak mampus duduk sorang2 rumah besar ni!!!

Kak Sya sekarang dah sarat....dah seminggu LY tak tidur sana + jaga + teman kak Sya, sebab abang Zul ada dekat PD ni. Badan memang penat....nak duduk 2 rumah dalam 1 masa. Sekejap dekat sana...sekejap dekat sini. Tapi berbaloi sebabnya ada terapi jiwa. Dengan kak Sya boleh layan sembang kencang. Boleh gosip2 pasal sekolah.....pasal jiran2....pasal life. LY tak perlu nak keluar tengok wayang, window shopping ke, lepak mall ke untuk release tension....cukuplah ada orang teman borak. Tu sudah lebih dari cukup. Sebab tu lah kalau boleh nak balik rumah tiap2 minggu. Boleh borak2 dengan sista2.....dan layan Ada bercakap. Huuuhuuu...heaven!!!

Okaylah, tu je luahan hati dan perasaan jiwa ni.....mula2 ingat nak taip entri melepak seketika dengan Cikgu Katy ....dia bukak website niiiiiii......Kalau korang klik jangan gelak tau......hahaha....

~batubersurat: malas nak masak...makan megi je lah malam ni~

No comments: