Monday, December 31, 2012

Goals 2013

Salam takzim.

Sebelum 2013 membuka tirai, review sikit kenangan 2012.
Alhamdulillah telah diberi kesempatan melunaskan tanggungjawab dalam berzakat. Tak lupa kenangan berkorban masa Hari Raya Aidil Adha yang lepas. Banyak kali juga Happy Hours dengan adik beradik dan anak2 buah. Apa2 yang ter-hajat nak beli, dah terlaksana terutama sekali BLANDER PANASONIC...(gila tajam!!!)

Untuk tahun 2013 ni, ada a few things kena ambil berat. Ini termasuklah azam, matlamat, aspirasi dan harapan.

*semoga diberi kelapangan dalam berfikir dan tindakan dengan setiap ujian, dugaan dan cabaran 2013.

* menjadi hamba Allah yang sentiasa ingat dengan setiap nikmat pemberian-Nya.

*memandangkan dah pakai kereta...perlu lebih bersikap sensitif dengan oksigen yang Allah bagi secara percuma ni agar tak tamak....kena berusaha meminimakan penggunaan kereta supaya meminimakan pencemaran udara.

*disebabkan bergelumang dengan PBS dekat sekolah...perlu lebih produktif dalam bekerja supaya dapat meminimakan pencemaran dan pembaziran kertas....

*drama2 TV, siri2 TV, realiti show kena kurangkan....target nak capai KPI baca buku 60 buah buku untuk 2013 harap tercapai.

*rekod tengok wayang masih kekal 0 masa tahun 2012 harap dikekalkan...TAPI.....rekod beli ASTRO FIRST dan ASTRO BEST harap dapat dikurangkan!!!!

* make sure ASTRO MUSTIKA kena terminate sebelum masuk FEBRUARI!!! Banyak sangat masa habis depan TV....

* 2012, berjaya mengulangkaji balik bab2 tajwid Al-Quran yang dah hampir lupa dari ingatan...harap dapat mengekalkan dalam kepala ni sampai bila2...so, tak boleh tinggal bacaan Quran...Terutama sekali mesti khatam juga sekali dalam bulan Ramadhan.

*untuk mak dan abah, walaupun jarak memisahkan kita, Yan harap mak abah tak risau kalau Yan tak balik kampung selalu....doa Yan selalu ada untuk mak abah...tahun 2013, mungkin tak ada apa2 yang istemewa untuk mak abah..Maaf banyak2...huhuhu...

*Kena lebih kuat untuk membahagi-bahagi kasih sayang yang sama rata dekat anak2 buah yang semakin bertambah....

*setelah 3 tahun lebih menggunakan broadband...tahun 2013 ni, kena terminate....banyak sangat masa terbazir dengan dunia maya ni....guna je lah wi-fi yang ada dekat sekolah. Dunia sosial maya pun kena kurangkan....banyak buruk dari yang baik!!! Tak apalah jadi  katak bawah tempurung pun...yang penting, yang utama di utamakan!!!

*menambah baik dan mengekalkan hubungan baik dengan semua rakan dan taulan...mencuba sedaya mungkin untuk menghadirkan diri ke walimah2....(huhuhu....diri sendiri tak tahulah bila nak walimah!!!)

*Rezeki Allah tu meluas...harap dapat membawa tuah kepada insan2 sekeliling!!! sikap PENCETUS kepada sesuatu perkara, biarlah ia perkara yang membawa kebaikkan!!!!

*menjadi planner BIRTHDAY, ANNYVERSAY, DOA SELAMAT, dan apa2 event family  yang MELETOP!!!

*dapat menjaga kesihatan sendiri supaya tak menyusahkan orang lain!!!

*meningkatkan hafalan Quran!!!

Rasanya tu je kot GOALS 2013...
Apa2 pun, QADA dan QADAR hanya Dia Yang Maha Mengetahui.

Sekian wassalam....jumpa di lain tahun!!!!!!! Hehehe...

1 comment:

therosputih said...

selamat melangkah ke tahun baru, bertambah angka usia, dan bertambah pengalaman bekerja...