Tuesday, July 31, 2012

LY dan Politik

Salam semua.

Tajuk nak kontroversije....padahal isi tak kontroversi pon....


Sekarang ni kan tengah hangat cerita pasal nak PRU13. Yang parti kerajaan sibuk nak mengekalkan kerusi. Yang kerajaan bayang sibuk nak menjadikannya satu realiti.

Yang anak2 muda sibuk berpolitik dekat FB dengan cara orang muda. Yang kutuk2 kerajaan pun ramai juga. Yang sokong kerajaan pun ramai juga....semua pun ada agenda. Yang paling tak tahan sekali artis pun sibuk juga nak ambil port.


Lepas tu sekarang ni sibuk dengan sambutan kemerdekaa. Yang kutuk2 menteri ni pun tak HAGAK2 juga diorang punya kempen nak mengguling dan menjatuhkan kredibiliti kementerian ni.

LY malas nak komen lebih2....bukan bidang. LY komen budak salah buat step matematik tu terror lah....hahaha...

Cumanya nak kata dekat sini.....kepada yang suka kutuk dan mengampu tu, sudah2lah...hentikan je lah kerja tak berfaedah korang tu.

Korang tahu tak yang sebenarnya bukannya menteri2 tu yang fikir semua2 hal tu. Yang buat2 benda tu semuanya pekerja bawahan diorang yang buat. Kalau anda semua rasa nak betulkan sistem kerajaan yang sekarang ni...apa kata korang masuk dalam team kementerian tu...pegang jawatan yang pegawai2 atas tu....korang kan belajar tinggi2....semua pakat ada ijazah..

Kalau korang rasa korang berkelayakan nak ubah sistem pentadbiran negara....nak gulingkan kerajaan sedia ada. Atau berkelayakan menaik taraf kerajaan yang sedia ada, LY cadang masuklah dalam kumpulan pentadbiran negara....tapi janganlah pulak bercita2 nak jadi kerani je....cuba2 lah minta job yang up dan currrrlaasssst skit....

Contoh macam LY, masa dulu2 sebelum masuk U..bercita2 nak jadi penulis skrip ucapan PM atau menteri.....aicheche.....canggih tak.??? canggih tak???

Tapi tak kesampaian.....kesian tak???Huhu....

Okay...sekian dulu...
Bulan2 Ramadan ni janganlah kutuk mengutuk tak kisahlah orang kerajaan ke orang pembangkang ke...yang penting sesama jaga negara.

Jangan kutuk tau....Tak baik....dosa....

~batubersurat: masa belajar tak nak ambil sains politik...dah kerja sibuk nak berpolitik pulak~

No comments: