Tuesday, July 10, 2012

Update guna PC bilik guru

Salam everyone...

Semoga rahman dan rahim Allah sentiasa bersama kita. Insya Allah.

Kesefahaman gender ni bermula dari mana?? Sikap toleransi dan keterbukaan dengan gender lawan ni nak belajar dekat mana???

Benda berat kalau nak di bincangkan ni....tapi hakikatnya....LYsendiri pun tak berapa nak faham nak explain dan elaborate...

LY hidup 25 tahun dengan adik beradik campur gender. Sikap toleransi, kerjasama, persefahaman, keterbukaan tu dah jadi perkara biasa. Dah jadi habit. Aku kutuk kau...kau kutuk aku...aku support kau...kau support aku....lumrahlah kan....dah nama pun adik beradik...datang dari rahim yang sama...pergi jauh macam mana pun, tetap jugak adik beradik...gelak menangis tetap juga bersama.

Tapi yang jadi tak berapa nak clear dengan hidup sekarang ni, bila berkawan dengan lain gender ni dah tak sama macam zaman kecik2 dulu. Agaknya gender lawan sekarang ni dah ada hormon lain dalam badan yang kita tak tahu kot....hahaha...sampai kadang2 boleh ada pertanyaan dalam kepala ni "eh...eh....engkau ke aku yang perempuan nak emo lebih2 ni???"

Kalau LY emo lebih tak apa lah kan...sebabnya kita ni hormon adek2 banyak...tapi bila dah gender lain yang emo lebih dari kita yang perempuan ni.....rasa macam huh!!!! malas r nak layan. Pening....dah lah kerja pun pening...dapat pula kawan yang bagi lagi pening hidup kita ni......huh!!!!

Tu yang wajib berkawan dengan TV je tu....kalau dengan orang asyik nak makan hati je nanti. Hahha....
Okaylah stop kat sini.....merapu dekat sekolah ni....lepaskan lelah kejap...penat kot update fail PBS.

LY selalu cakap dekat kawan..."kita ni jadi cikgu pada zaman yang salah!!!sibuk sangat kerja....jodoh pun tak sempat cari lagi.....hukhuk!!!"

~batubersurat: SOMETIMES YOU JUST NEED TO DISTANCE YOURSELF FROM PEOPLE, IF THEY CARE, THEY'LL NOTICE...IF THEY DON'T, YOU KNOW WHERE YO STAND~

No comments: