Saturday, September 25, 2010

cerita ni pasal...

sekarang jam 7:49 petang.....
saya tak sembahyang Maghrib....
saya tak mengaji....
cuti2 Malaysia...

pagi tadi tak sempat nak post apa2....
sebabnya kena tolong settle-kan urusan rumah tangga...
Datin Azizah masak lemang hari ni...
maka...rumah tunggang langgang....
tapi urusan masak2 untuk tengah hari tu kompom la kakak2 saya yang uruskan....
fuuuhhh.....nasib baik diorang balik....

sebenarnya nak cerita....
malam tadi.....saya menangis....
nak kata malam Lailatulqadar...confirm la bukan...
sebabnya sekarang ni bukan bulan Ramadan...
nak kata tengok movie sedih....
cerita CHANCE PE DANCE tu tak sedih pun....
cerita lama Sundel Bolong tu lagi la tak layan....
cerita Narnia tu saya tak bukak pun....
yang cerita tv2 lagi la tak tekan...
yang lain2 siaran tu cerita biasa2 je...
so tak ada kena mengenalah saya menangis sebab tengok tv...

sebab apa saya menangis malam tadi ni???????
nak kata saya bergaduh dengan budak tembam, si ADA tu...
tak mungkin....dia yang menangis adalah sebab tak dapat kena dukung...
"gile ke apa nak suruh atam ni dukung Ada...boleh patah pinggang tau"
nak kata kena marah dengan abah...
kelogikannya kosong....
abah manalah pernah marah anak manja dia yang sorang ni...
nak kata pasal mak bersungut seluar dia tak jumpa tu...
tak mungkin...sebabnya memang mak yang salah pandang....
seluar tu ada je tergantung dalam bilik stor baju tu...

dekat mana lagi ke-possible-an punca saya menangis malam tadi...
kompius mak(ala2 ayat ADY kat FB).....


yang pasti malam tadi saya menangis dan off telefon sampai ke alarm berbunyi untuk bangun sahur...
(sebenarnya lupa nak cancel alarm tu...dah period camne nak puasa)
kesian sepupu comel saya, cik Lela telefon tak dapat sebab saya off fon tu....
Maxis hantar mesej....5 misscall dari no cik Lela tu...
dalam hati- sorry la Ha...gua off fon la...gua sedey la malam tadi....tidur dengan air mata...kalau gua angkat fon lu...mesti suara gua tak keluar punya....-

apa2 je la kan...
tak suka duduk rumah lama2 sangat tanpa kerja yang membolehkan saya penat dan tidur mati....
hari2 tidur tak lena....sebab tak penat....
dan senang2 pulak air mata nak keluar.....

dah macam NENG YATIMAH pulak rasanya diri ni...
sikit2 nak menangis.....
menangis dan menangis...
kena pukul dengan ADA pun menangis....

~notakaki:thanks Jier n Syu sudi datang rumah tadi.....love you guys....friends forever~

4 comments:

dD said...

ko nanges apsal???

Lady Ya-alif-nuN said...

aku pon tak tahu....
hehehe....

Nurhasyimah Musa said...

ko mesti bosan tahap dewa..
tu pasal boleh menangis tanpa sebab..
betul tak?

Lady Ya-alif-nuN said...

syima: tau tak pe...
aktiviti yg aku buat tak memenatkan...so otak aku jadi jammed sebab x bekerja n x bleh nk berfikir ngan normal...