Monday, September 20, 2010

jiwang karat

toing3...dah lama tak post entry....
jeng3....rasa2 korang aku nak taip ape agaknya dengan title JIWANG KARAT ni...
sabar2...sebenarnya aku nak cakap aku ni JIWANG la juga...tapi jiwang tang mana tu???
hahaha....mesti rasa cam tak logik je kan aku ni jiwang...

straight to the point.....aku sangat2 jiwang karat sampai boleh meleleh air mata ni keluar...
n aku tak segan pon bila keluar air mata yang jarang2 keluar ni orang lain nampak...

macam mana aku boleh jiwang??? n sebab apa???
hehhee...suspen je nak tau kan...

korang sume mesti suke tengok tv kan.....sama lah dengan aku..
sangat2 suka tengok tv...tak kisah la cerita apa pun...
cerita ulang2 banyak kali pun aku tengok even dah tau kisah n alkisahnya...

movie n drama kat Malaysia ni kan ada seorang pelakon nama ROSYAM NOR....
korang mesti kenal kan...dan selalunya...drama2 n movie beliau tukan sedih2 belaka...
n aku sangat suka tengok cerita beliau tu...n bila part sedih tu...aku pun sama ikut sedih n meleleh air mata ni keluar...jiwang kan aku....hanya dengan tengok Rosyam Nor sedih je aku pun jadi sedih....
n tadi aku tengok cerita FITRAH DI UFUK RAMADAN...
cerita tu dulu dah pernah keluar banyak kali kat TV3...pagi tadi cerita tu keluar kat TV9 plak...
aselehai.....aku menangis lagi sekali la.....

~notakaki:jiwang bukan sekadar dari segi bahasa je~

2 comments:

Anonymous said...

saya x mnat rosyam..sbb pd pendapat sy, beliau klu berlakon nk jd muda je..karekter die pun, i don't like sgt..but bkn bermakna i benci die..huhu..contoh mcm eizlan yusof..selalu bwk watak yg pelbagai even a father with 'uban'. but he looks comfortable with that character..

Lady Ya-alif-nuN said...

eh eh...ada komen dr pembaca misteri la....
pembaca misteri: kamu ni kejap saya ...kejap i....pening saya....
setiap org punya pandangan yg berbeza....ada je cerita2 rosyam nor yg jd tua...mungkin awak tak sempat tgk brg kali...cerita yg paling saya ingt mengenai rosyam nor drama KAKI...pernah keluar di tv 1....die jadi bapak je...siap jd anak derhaka pd mak die lagi...
kalo nak kata eizlan tu buat watak beruban...biasa je la...sama jugak macam jalaluddin hassan...hehehe...
rosyam nor dh berlakon guna ulat sbg prop saya tak kisah pon....huhu...yg penting effect di hati saya...