Friday, December 2, 2011

Aku maafkan Kamu

|
|
|
|
|
~batubersurat: ni luahan peribadi tahanan B-02-01~

Firman Allah swt : ” Maka dengan sebab rahmat (yg melimpah-limpah) daripada Allah (kepadamu wahai Muhammad), engkau telah bersikap lemah lembut kepada mereka (sahabat2mu). Kalaulah engkau bersikap kasar lagi keras hati, tentulah mereka akan menjauhkan diri daripada engkau. Oleh itu, maafkanlah mereka (mengenai kesalahan yang mereka lakukan terhadap engkau), dan mohonlah keampunan bagi mereka, dan juga bermesyuaratlah dengan mereka dalam urusan itu. Kemudian apabila engkau telah berazam sesudah bermesyuarat itu maka bertawakal kepadaNya” surah Ali Imran





Kita berjanji lalu kita khianti
Kita berimpian lalu kita leburkan.

Semalam kita berbual beribu kata.
Hari ni kita diam seribu bahasa.

Semalam kita teman tapi mesra.
Hari ini kita asing dan terasing.


Khilaf ni boleh jadi dalam masa 1 saat je. Dah tu dengan 1 mesej pun dah boleh jadi musuh. Kena pulak dekat hati jenis taman kaktus tandus....rasa macam arghhhh tak boleh nak explain.

Kadang-kadang tertanya2 je dalam hati ni. Aku ke yang salah. Aku ke yang buat orang lain rasa menyampah dengan diri diorang sendiri sampai boleh mesej mengarut2 kutuk diri sendiri.
Ikut statistik bila aku mulakan mesej je mesti ending dengan something yang tak menyenangkan.

Words yang aku taip tu salah ke sampai boleh singgungkan hati orang.
Dah fobia aku dengan fon sekarang ni.
Macam ada badi fon tu dengan aku. Dengar bunyi mesej je aku rasa takut. Takut ada orang salahkan takdir dia masuk dalam fon aku.

Kalau boleh putarkan masa...nak je hidup zaman tak ada fon. Orang zaman dulu boleh je nak berhubung even tak ada fon canggih manggih.

Arrrrgggghhh....tak kisahlah. Ikut rasa hati sekarang ni nak je pergi kedai fon beli nombor baru. Just untuk family dan tempat kerja. Memandangkan kalau mesej dengan orang lain boleh jadi benda lain pulak. Daripada ukhwah fillah nanti jadi kawan syaitonirajim pulak sebab bermusuh.

Nabi pernah pesan, berdosa kalau tak bertegur sapa lebih dari 3 hari. Tapi macam mana nak tegur...kalau aku mesej atau call time tak kenalah...time orang tengah mental down lah...time orang tengah busy dengan kerja.....last2 aku yang mental...aku yang down....aku yang makan hati...aku yang menangis yang tak berapa nak keluar air mata.

Pendekatan terbaik...maafkan dari jauh....doakan terbaik dari jauh...
Moga esok lusa Allah bagi hidayah untuk hati-hati kita ni.

kepada orang yang mungkin rasa aku membawa masalah dalam hidupnya: sayang diri sendiri....hargai diri sendiri...syukur apa yang Allah bagi...buruk atau hina hanya pada pandangan diri kita sendiri....Allah tak jadikan sesuatu tu tanpa sebab.....maaf andai aku tak mampu mengandalkan  saat-saat kau memerlukannya....

No comments: