Thursday, December 8, 2011

Aku dan Kamu

|
|
|
|
|
|

Kepada hamba Allah .........
Daripada Norazian Ramli seorang hamba Allah.


Pernah tak masa anda rasa anda betul-betul perlukan seseorang, lepas tu anda taip mesej panjang-panjang untuk cerita apa yang anda rasa, kemudian anda dah pick satu nama. Tapi bila langkah terakhir iaitu untuk tekan button Send, anda cancelkan penghantaran mesej tersebut. Tak, bukan kerana anda sayangkan kredit. Tapi mungkin kerana anda lebih memikirkan apa penerimaan dia tentang mesej anda. ~amalina hamsan~


Payah dapat dilema ni....

Hampir 3 minggu lepas masa seseorang tengah down down down...LY tak boleh nak fikir apa2 pun kecuali nak telefon dan cakap "LU NI DAH TAK ADA IMAN KE???"

Tapi masa tu....seseorang tu pulak tak nak angkat telefon.
Berkali-kali jugak LY retry call. Tapi hampa.

A few days lepas tu.....senyap...sunyi ....sepi...
Dan tak semena-mena.
Ada mesej tanya pasal USM???

Hati sebal dan sesak ni masih lagi menanggung rasa marah. 
LY terus senyap....sepi....
Sampai hari ni.

Kepada kamu wahai hamba Allah,
Aku suka untuk kamu terus ada untuk menjadi tempat aku bersandar, tempat untuk aku kutip semangat-semangat yang melerai. Tapi aku lupa kamu ada hidup kamu sendiri. Kamu ada keinginan kamu sendiri. Dan kamu juga dilahirkan bukan untuk menjadi tempat sandaran pada aku.

~batubersurat: Macam mana aku nak cakap yang aku terasa dengan kamu. Aku dah agak tua untuk nak kecil hati dalam bab-bab bodoh macam ni. Jadi aku diamkan diri. Lagi pula aku nampak kamu itu sangat gembira kalau aku tak ada. Masakan perlu aku lagi? 

1 comment:

L said...

sedihnyer dibaca kak.. napa nieh??

jom baca kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/aku-sayang-parent-aku-korang.html