Sunday, November 14, 2010

:: senyap bukan bererti kosong ::

Salam sayang semua....
Seminggu ni macam2 rasa ada dalam diri Lady Y ni...
Ada yang rasa gembira pasal kawan2 dah tahu negeri posting.....rasa gementar  pasal microteaching Mara...
Ada rasa berdebar2 nak tahu tempat posting minggu depan....
Ada campur sikit perisa ke-teruja-an nak buat apa bila dapat first gaji nanti....
Campur pulak dengan rasa penat buat gathering persatuan semalam...
Semua tu dirangkumkan menjadi kenangan rasa2 manis seminggu...

Dalam pada tu, ada juga garam yang terlebih dalam rencah kehidupan ni....
Mula2 Lady Y nak buat entry ala2 mengamuk....
Tapi bila tak berkesempatan...Lady Y luah je lah apa yang masih berbaki dalam hati Lady Y ni...

Dalam minggu ni, Lady Y dapat berita tergempar....
Lady Y sayang dia....dan orang2 dekat keliling pun sayang dan ambil kisah mengenai dia....
Tapi kasih sayang yang diberi dibalas tuba....

Persepsi Lady Y berubah dari kedudukan latitud longitud Kutub Utara bertukar ke Kutub Selatan...
Bukan sahaja pandangan terhadap dia telah Lady Y alihkan.....
Tapi juga rasa prihatin dan keakraban juga telah Lady Y jarakkan....

Hati Lady Y menangis bila dapat tahu hal ni...."sampai hati buat macam ni" monolog yang mengganggu telinga dan mata Lady Y setiap kali terpandang dia, dan mendengar nama dia di sebut....

Nikmat dunia mana yang mahu di kejar sehingga menggoncangkan bumi yang di pijak....
Keseronokan apa yang dicari sehingga lupa pada agama dan keluarga....
Kebebasan apa yang di gali lagi sehingga tercampak suatu harta yang tiada tolok banding nilainya....

Lady Y sedih....hakikatnya....Lady Y sangat2 marah...
Tapi apa lagi yang boleh di lakukan....waima Lady Y bukan siapa2 yang boleh bersuara lantang bertanya itu ini.....
Lady Y masih punya rasa simpati....
Biarkan simpati Lady Y ni menjadi kunci penutupan sebuah kesalahan buat sementara waktu....
Bukan niat menjadi daging hitam....

Andai bangkai gajah yang ingin ditutup.....bairkan kuasa lalat dan langau menentukan bilakah masa akan terbau busuknya....

Inilah yang namakan kehidupan....
Kita yang memilih jalan hidup kita...
Maka kita juga yang harus bertanggungjawab dengan apa yang terjadi..........


~batubersurat: Lady Y mendoakan agar virus yang boleh tersebar bersama deruan nafas tidak bermaharajalela agar tiada hutang yang perlu dijelaskan~

3 comments:

dD said...

n3 ni hagak berbau keseriusan...

Nurhasyimah Musa said...

iye..sgt kuat baunya sehingga ke Johor..
walaubagaimana pun, masih gagal dikenal pasti apakah yg tersirat di sebalik bau itu..hmmm~

Cik Ya-Alif-Nun said...

biarlah tuan empunya blog saja yg tahu....