Monday, November 1, 2010

Bila hati tak sempurnA

Aik...baru je publish entry tadi...

Tetiba Lady Y teringat dekat lagu yang terselit dalam cerita Chinta petang tadi....
Lady Y layan lagu ni masa dekat UPM....musim2 periksa....

detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
diantara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
ku persembahkan kepada-Mu
yang terindah dalam hidupku
meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepada-Mu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah pada-Mu

maafkanlah
bila hati tak sempurna mencintai-Mu
dalam dada ku harap hanya 
diri-Mu yang bertakhta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir pada-Mu
[rapuh_opick]


bila sakit pun layan lagu ni.....
ingat mati....
ingat banyak buat salah dekat orang...
ingat dah buat orang sakit hati.....
gurau2 kasar sampai ada yang nangis...
dosa dengan mak abah....
dosa dengan adik kakak abang...


Ya Allah
bagilah hamba-Mu ini kesempatan masa, ruang, peluang dan kudrat....
memenuhi dan dipenuhi segala impian dan harapan...
memaafkan dan dimaafkan segala tingkah dan kata2...

~batubersurat: dulu kurus sekarang dah kontang~

[lama betul air tu nak masuk dalam badan ni...3 jam lebih....padahal sebotol je....agaknya salur darah ni sempit sangat]

5 comments:

therosputih said...

tuan tanah slim sangat...salur darah pun slim mlim la...

Cik Ya-Alif-Nun said...

ye kot...

Nurhasyimah Musa said...

takutnyer tengok sbb imagine jarum yang ditanam separuh dalam tangan kau yang kurus sgt tuh...

Cik Ya-Alif-Nun said...

nt ko pun merasa jugk...
mase ko beranak nt...
haha...

Nurhasyimah Musa said...

aduh, ngilunye!!!