Saturday, October 2, 2010

Bagi Saya Idea

Tarikh hari ni 2 Oktober 2010.
Mana aku tahu tarikh ni betul masa aku tulis entry ni???
Aku tahulah!!!!!!!!!!
Aku nampak masa main mesej lepas Subuh pagi tadi. Kan ada report tarikh dan masa dekat fon C902 tu.

Apa nak merepek hari ni. 
Tak ada yang menarik rasanya sampaikan title entry ni pun tak tahu nak letak apa.

Meh kita sembang pasal hal2 yang jadi malam tadi sampai pagi ni.  
Kita2.....hekau sorang je dalam cerita ni la...maka guna kata ganti diri pertama.....aku atau saya....).

Malam tadi....ingat nak pergi makan KFC....tapi tak jadi sebab kereta Ferrari merah abah dah jadi ambulance sebab hantar orang eksiden kat klinik.
Warna Ferrari memang la merah...takkan hijau pulak.....

Tak tahu nak buat apa.....on laptop je la yang boleh....nak ajak Leha borak2 pun tak ada mood.....
Ada ke patut dia baru bangun tidur jam 7 petang.....nak tunggu dia mandi lagi...gamaknya Isyak la nanti....
Dahsyat betul kalau orang yang kerja shift malam ni tidur waktu siang....campak bom kat sebelah pun belum tentu dia sedar....
Agak2 la kalau nak menipu Yan....bom tu kuat kot.....takkan lah Leha tak dengar.

Bila dah on laptop....maka kita akan ke facebook kesayangan kita....tengok2 dan usha2 apa yang patut.....
Tak ada yang menarik....arrrgggghhhhhh....tension...!!!!
Cikgu BM kau dulu ada ajar perkataan USHA ke Yan???
Tak ada!!!!

Masa untuk merepek dengan status gila dan tagih simpati.....
Maka keluarlah statement "Monolog (suara sayu): tak ada ke orang nak ajak pergi makan satay malam ni ??
Ek eleh...macam ni pun boleh ke????
Apa2 je la kan.....ada jugak yang komen....
Yang pasti jadi kenyataan....
Terima Kasih kepada Cik Mawarputih Berduri sebab sudi ajak saya kelar makan satay dekat Kedai Misman. Walaupun hari dah malam aku tetap memberanikan diri pergi.
Memanglah kau berani, ada adik kau yang temankan!!!

Seronok....bawak motor malam2 hari dengan berbekalkan lampu rendah yang malap. 
Tak patut betul motor Honda Boon Siew WLL abah tu buat hal. Mengerikan je journey malam tadi....
Dan yang paling menarik sekali, cornfirm2lah aku kesejukan walau dah pakai sweeter.
Apa kejadahnye confirm jadi kata ganda campur lah pulak nih????

Sampai rumah je dah jam 11 malam. Tengok Wild Hogs sampai habis. (Patutnya malam Sabtu aku takkan borink sebab ada Adnan Sempit The Series dan Megamovie....tapi semalam tak ada mood nak layan tv)
Apa2 pun.....tidur lambat jugak sebab Hanim lambat nak tutup lampu.....(ada ke patut baca novel orang besar malam2 ni)
Bukan ke ko yang suruh dia rajin membaca.

Cerita waktu tidur >>> aku tidur mati sampai ke pagi....tak tahu apa yang berlaku kat keliling even Hanim tidur berdengkur pun aku tak dengar. 
Bangun Subuh jam 6:35....(dahsyat betul rutin dekat rumah....sembahyang lewat memanjang)
Balas2 mesej dengan seseorang lepas Subuh tu yang aku tahu tarikh hari ni 2.10.2010.

Sampai ke jam 8 masih lagi duduk atas katil main mesej.
Maaaak aaaaiiiihhhh....malasnya anak dara ni bangun pagi.
Sengal punya C902....boleh pulak dia mati tak ada bateri...maka terpaksa juga bangun pergi cas. On Prima..... Ada Bang Bil la....I like!!!!!!!!!
Layan jap...dah 8:30....start (patutnya Mula....tapi nak jugak guna start)...
Basuh kain...sapu rumah....makan roti canai.
Roti canai pun kerja ke???
Sambil2 buat kerja mestilah ada hiburan kan.....
Kalau korang nak tahu dekat Malaysia ni ada 1 stesen radio yang diberi nama Time Highway Radia a.k.a THR.fm....(baru keluar Malaysia dalam entry ni)
Siaran ni dengar kat Astro sebab kalau kat radio time2 macam ni korang akan dengar siaran Tamil.
Dahsyat kan radio ni....boleh pulak share siaran....2 in 1....
Siaran THR ni fully BM dekat bahagian Pantai Timur je. Negeri2 selain tu hanya akan dengar siaran radio Tamil dari jam 6 pagi ke jam 8 malam melalui radio la....kalau dengar Radio Astro fully THR BM punya...

Pagi tadi ada DJ Suzana sorang je.
Kenapa tak nak guna JURUHEBAH???
Bestlah dengar celoteh Suzana ni....dengan caller2 yang happy go lucky terutamanya kaum2 ibu....
Aku pun jadi happy sekali....
Lagu2 yang Suzana buka pun happening je....
Terapi jiwa Melayu betul la radio ni....dari ang zaman Jeffrydin pun ada...
Lagu2 dangdut dari Indonesia best je telinga aku dengar...
Yang pasti semua lagu happening sebab dah nama segmennya CERIA PAGI....

10:00 pagi....
Apa pasal Farah ngan Marsha tak datang pulak ni....
Tup2 Farah mesej nak datang tuisyen malam nanti....
Maka.....tertulislah hikayat cerita merepek hari ni....
Sambil mendapat hidangan telinga dari THR Carta minggu ni...

Nak pergi masak ni.....nanti sambung merepek lagi.

~notakaki: THR ada jamuan rumah terbuka di Padang Merdeka, Dungun Terengganu hari ni~

No comments: