Monday, October 25, 2010

Jom sayang dia!

Fuuuiiissssyooooo....tajuk entry....
Sangat menggelikan anak tekak...
Eh...bukan....sangat syahdu....
Bukan bukan....sangat sadis....tak pun sangat mengada2 sebab ada unsur2 arahan...
Tak kisah lah apa jua feeling lu orang  ketika membaca tajuk entry kerana itu tidak penting sebab hanya lu orang saja yang tahu apa yang lu orang  feelingkan....(harap maklum, penulis sedikit tersasar dari landasan normal Bahasa Melayu)

Chop2!!!!
Ni bukan benda jahat pun kan....
Maka lu orang harus bersyukur dapat tajuk entry yang superb macam ni...

Tadi gua  tengok ulangan drama Taubat Nasuha dekat TV3 (tengok part last je sebab layan FFM23)...
Cerita ni memang best, sebab gua memang layan drama2 Melayu ni...
Hidup drama Melayu!!!

Tak perlulahkan nak story panjang pasal cerita tu sebab dekat FB pun ada orang buat story letak dekat NOTE dengan title Kalau tak suka, pulangkan....
Kalau tak silap gua  lah kan....(kenapa mesti jarakkan 'lah' dengan perkataan sebelumnya....tak faham betul lah!)

Tapi nak cerita pasal phrase yang keluar masa ending cerita tu....

"kita hanya akan hargai bila kita kehilangannya"

Gua percaya, lu orang mesti dah biasa dengan phrase ni kan....dan lu orang mesti dah faham apa mesej yang nak disampaikan....apa nilai2 murni yang lu orang kena ambil dari phrase tu....yang baik jadikan teladan...yang buruk jadikan sempadan....
Dan gua tak nak merungkaikan lagi apa yang lu orang dah faham sebab guu tak ada apa nak dirungkaikan.....
Sebenarnya tak pandai nak susun ayat untuk bagi pemahaman nasihat dekat lu orang...

Terus menuju ke titik (straight to the point)......
Hargailah gua ni....mana2 yang ada nombor telefon gua tu better buat salinan dalam buku akaun bank ataupun tulis atas kertas lepas tu simpan dalam dompet atau tempat lu orang simpan sijil beranak atau fail sijil atau al-Quran yang lu orang suka baca SEBAB dalam hidup ni adanya kebarangkalian lu orang hilang fon kesayangan lu orang dengan simcard yang tak ada backup untuk simpan nombor fon gua sebab memory simcard tu sudah penuh atau pun kebarangkalian lu orang mengalami fon rosak disebabkan jatuh dalam tempat berair...dan terdapat berbagai lagi kemungkinan yang terjadi yang menyebabkan lu orang hilang nombor gua....Maka sebelum lu orang hilang nombor gua tu, better lu orang simpan nombor gua banyak2!!!

Hargailah gua ni....mana2 yang dah baca setiap entry yang gua merapu tu, sila2 lah tinggalkan jejak langkah lu orang sama ada dekat CHAT atau peti komen gua ni....
Sebab sementara gua masih ada ni, gua boleh tahu ada yang sudi baca KARYA gua ni...Nanti bila lu orang dah tak dapat  baca idea superpower (angan2 dewi kesuma melati adalah)...baru lah lu orang nak menangis meraung sampai dengar dekat puncak Gunung Kinabalu...masa tu dah tak ada guna lu orang nak hargai gua....sebab gua dah tak tahu...(kalau tahu pun, mungkin hantu gua...)

Hargailah gua ni.....dengan membazirkan sesen dua dengan menghantar mesej kepada gua....bukan dengan alasan  GILA PERHATIAN tapi sebagai makluman kepada gua bahawa lu orang masih hidup dekat bumi Allah ni...dan sebagai balasan menghargai lu orang, jaminan 357% gua akan balas mesej lu orang tu....
Lu orang jangan takut.....gua takkan marah2 punya....gua akan bagi INGATAN TULUS IKHLAS je kat lu orang....cikai2 pun gua akan jawab...."all d best, TC, mis u, hv a nice day"....nama pun SMS...maka akan di balas sependek mungkin dengan trengkas normal....bukan trengkas yang ada W dan Q yang banyak....dan kemungkinan penghargaan dari gua tu lambat sikit sebab gua selalu lupa gua punya fon ada dekat mana....

Hargailah gua ni....dengan bertegur sapa bila lu orang terjumpa/terserempak dengan gua. Sebab gua tak nak bila gua dah tak ada nanti, lu orang akan kata...."hari tu nampak arwah dekat petropam...tapi tak tegur pun..."

Hargailah gua ni....dengan bertepuk tampar bila lu orang bergurau senda dengan gua...sebab gua pun akan memastikan diri gua bertepuk tampar dengan lu orang kerana gua nak menggunakan sepenuhnya nikmat tangan yang Allah bagi pada gua....gua tak mahu menyesal satu hari nanti, bila gua dah tak mampu nak angkat tangan gua lagi untuk bermesra dengan lu orang.....dan mungkin lu orang akan menyesal bila lu orang pula yang tidak mampu untuk mengangkat tangan untuk bermanja dengan gua....(amaran keras, hanya untuk yang sama jenis sahaja)

Hargailah gua ni....sebelum lu orang hilang gua.....
dan jaminan 723% gua akan menghargai lu orang selagi gua mampu dan berdaya....(lu orang doakan gua jangan jadi nanyuk atau dapat alzheimer okay)

Dan maafkan gua, andai gua punya masa yang sangat singkat untuk menghargai lu orang....

Gua chau dulu..nak tidur dah....kalau ikut saranan Bukan Pujangga yang suruh memekik tu memang tak boleh pakai....siapa yang nak dengar....yang karaoke dekat restoran Ikan Bakar Sri Nikat tu boleh lah nak memekik....sebab ada 4 speaker besar....
 Nilah Datin Azizah kesayangan ramai yang suka berkaraoke di Sinar Muzik Karaoke, Ikan Bakar Sri Nikat Sungai Lui.

~futnot:nak hantar surat kat gua pun gua terima, alamatnya : BATU 23, KG. SG. LUI, 43100, HULU LANGAT, SELANGOR~

No comments: