Monday, January 31, 2011

Terima kasiH

Amaran: entry ni sekadar meluahkan rasa  hati.

Kepada mak saya.
Terima kasih kerana ajarkan saya untuk menghantar makanan kepada nenek.
Terima kasih kerana selalu menyuruh saya menghantar makanan kepada nenek walaupun masa itu masih ada adik2 yang lain boleh buat kerja.
Terima kasih kerana selalu memastikan  saya menyampaikan makanan kepada nenek.
Terima kasih kerana saya punya pengalaman yang paling banyak menghantar makanan kepada nenek berbanding adik beradik dan sepupu yang lain.
Terima kasih kerana menunjukkan ketabahan membela nenek yang sakit.
Terima kasih kerana sudi membasuh dan mencuci pakaian dan tempat yang terkena kencing nenek yang sakit.
Terima kasih kerana tidak pernah bersungut dan membentak dengan apa yang terjadi.
Terima kasih kerana menunjukkan contoh anak mithali kepada saya.

Kepada abah saya.
Terima kasih kerana tidak pernah menghalang saya untuk menghantar makanan kepada nenek yang merangkap ibu mertua abah.
Terima kasih kerana mengajar saya makna berkongsi rezeki yang ada.
Terima kasih kerana mendidik saya secara tak formal tentang sikap toleransi bilamana mak terpaksa menjaga ibunya.
Terima kasih kerana ajarkan saya makna sifat lelaki sejati bilamana saya melihat tanggungjawab menantu bertukar menjadi tanggujawab anak.
Terima kasih kerana ajarkan saya sifat bertimbang rasa dan berhati perut.

Kepada adik beradik saya,
Terima kasih kerana masih sudi menghulur bakti dan kasih  walaupun kadang2 kewujudan kita sebagai cucu hanya dipandang sewaktu susah.
Terima kasih kerana sudi memberi ruang kepada nenek yang sakit untuk tinggal di rumah kita justeru bilik kalian menjadi tempat peraduannya.
Terima kasih kerana boleh diandalkan bila bantuan diperlukan.

Kepada sepupu2, makcik2, pakcik2.
Masih perlukan masakah untuk kalian bersedia berbakti kepada nenek????

~batubersurat: semoga LY kuat zahir dan batin untuk menempuh hari2 tua ibubapa LY~

No comments: